søndag den 23. marts 2014

Blomsterkunst fra nogle af verdens bedste - i Danmark!

I slutningen af februar havde Danmark fornemt besøg af nogle af verdens absolutte bedste blomsterkunstnere. Life3 kalder de sig tilsammen, og dækker over en verdensmester, nr 3 og 5. Per, Max og Tomas var i landet for at lave en demonstration på vores Handelsfagskole i Skåde - og til det arrangement skulle de bruge nogle assistenter. Jeg var blandt de heldige, der fik lov at hjælpe, da jeg tidligere har fået undervisning af en af de tre herrer.



Vi var 8 assistenter - og mindre kunne ikke have gjort det. Vi knoklede i to dage for at få det hele færdigt.

Det var virkelig spændende at være med bag kulissen, og se hvor meget arbejde der ligger bag.


 
Vi fik lov til en hel masse, det var ikke kun "slavearbejde". Vores meninger og input var velkomne, og vi måtte spørge om alt.


 
Under og efter showet blev vi også takket mange gange for indsatsen - det er tre meget flinke fyre, der er ydmyge over for faget og alle de fans, de efterhånden har fået.
Vi hyggede os virkelig i de to dage, god stemning og gode grin.








 
Det var et scoop at få dem til Danmark, men skulle de komme igen, er jeg klar til at assistere - det var en kæmpe oplevelse!

8 kommentarer:

  1. Kære Tulle.

    Nøøøøøøøøøøøj, hvor spændende:o) Det er jo ligesom at være til Haute Couture opvisning, blot med blomster istedet for stoffer. Fantastiske arbejder. Jeg er jo mest til de organiske og bløde former, så ved synet af disse kreationer, gav det et helt gip i mit blomsterhjerte.

    Skønt at få lov at være med på en kigger.

    God weekend og møjn med knus til

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro det var guf! Lækkert at være med til! Knus lige retur ;-)

      Slet
  2. Meget spændende. Jeg kender Marianne Møller som underviser på Handelsfagskolen og som havde arrangeret dette. De er meget dygtige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Marianne var jo super heldig at "vinde dem" så vi kunne holde det for et mindre publikum. Sikke et arbejde hun også har lagt i det, der var meget at arrangere.

      Slet
  3. Ej, det lyder da som en helt perfekt oplevelse - jeg tænker at det var næring både til dit fag og til din hobby. Så flotte allesammen, men især de der langeee hjerteagtig-formede opsatser er da helt fantastiske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er så heldig at arbejde med noget, jeg elsker. Og jeg elsker virkelig at lave blomster, så ja, det var super næring, og jeg fik virkelig meget med mig, både inspiration og praktiske ting "sådan-arrangerer-du-et-event-med-blomster" . Håber det bliver mig en dag, der kan stå og vise en masse frem til en begejstret skare.

      Slet
  4. Spændende :-)
    Det må være helt fantastisk, at få mulighed for at assistere nogen af de største, men den mulighed får du sikkert ikke helt uden grund :-)
    Du må arbejde dig med helt op i toppen, for det kan da ikke passe, at det kun er mænd, som er blandt de bedste ;-)

    SvarSlet
  5. Tak Vivi :-) Du kan tro, jeg knokler på. Vil meget gerne være med i den klub - man har vel lov at drømme. I første omgang står den på afdelingsmesterskab i Maj i Ribe.

    SvarSlet